Zespół

mgr Dorota Trzop

psycholog, psychoterapeuta systemowy, założycielka Centrum Równowaga

Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła czteroletnie całościowe szkolenie psychoterapeutyczne w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Dodatkowo ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu psychoterapii i pomocy psychologicznej w tym szkolenie I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Szkołę dla Rodziców i Wychowawców – kurs trenerski. Obecnie w trakcie procesu przygotowującego do uzyskania certyfikatu PTP, a także w trakcie studiów podyplomowych na kierunku seksuologia kliniczna. Specjalizuje się w terapii indywidualnej osób dorosłych, par, rodzin oraz terapii młodzieży.

Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami w instytucjach oświatowych, tj. Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Rabce – Zdroju, Zespole Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych w Spytkowicach, a także w punkcie pomocy psychologicznej działającym przy Urzędzie Miasta w Mszanie Dolnej. Dodatkowo współpracowała z krakowskimi pracowniami profilaktycznymi z ramienia których przeprowadziła dziesiątki szkoleń i warsztatów profilaktycznych zarówno dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Jest trenerem kompetencji miękkich, a także doświadczonym szkoleniowcem.

Od kilku lat przyjmuje w Lokalnym Punkcie Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem ( Limanowa, Nowy targ) oraz w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży w Mszanie Dolnej.
Swoją wiedzę ciągle doskonali i poszerza poprzez regularny udział w szkoleniach i konferencjach naukowo-dydaktycznych.

Pracuje pod stałą superwizją prowadzoną przez certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, która stanowi merytoryczną i etyczną ocenę pracy, gwarantującą wysoki standard pomocy.


mgr Karolina Bodziony

psycholog, konsultant i mentorcoach kryzysowy

Psycholog o specjalności psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Ukończyła Uniwersytet SWPS w Katowicach, a praktykę zawodową odbywała w Szpitalu im. Babińskiego w Krakowie na Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży. Ukończyła również dwupoziomowe szkolenie w Instytucie Pozytywnej Terapii Kryzysu w Gdańsku, uzyskując kompetencje w udzielaniu pomocy psychologicznej w kryzysach i traumach.

Specjalizuje się w pomocy dorotsłym, dzieciom, młodzieży i rodzicom w sytuacjach kryzysu emocjonalnego, przeciążenia stresem oraz trudności rozwojowych. Na co dzień pracuje jako psycholog szkolny w szkole podstawowej i średniej, gdzie wspiera uczniów, ich rodziców oraz nauczycieli. Jako konsultant kryzysowy i mentorcoach towarzyszy klientom w procesie wychodzenia z kryzysu oraz w rozwoju pokryzysowym, pomagając im odnaleźć wewnętrzną równowagę i siłę.

W swojej pracy wykorzystuje obszerne doświadczenie zdobyte zarówno w pracy w różnych branżach, jak i w działalności w instytucjach wspierających rozwój psychiczny. Nieustannie poszerza swoją wiedzę, regularnie uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach z zakresu psychologii, psychoterapii i interwencji kryzysowej. 

Łączy profesjonalne przygotowanie, empatię i praktyczne podejście, tworząc bezpieczną przestrzeń do odbudowy, rozwoju i wzmacniania odporności psychicznej.


mgr Barbara Hejmej

mediator

posiadająca wyksztalcenie w dziedzinie socjologii, politologii, pracy socjalnej, mediacji rodzinnych i cywilnych

Absolwentka:

  • Studiów licencjackich socjologii na Wydziale Nauk Społecznych w specjalności pomoc społeczna Wyższej Szkoły Wschód-Zachód im. Henryka Jóźwiaka w Łodzi,
  • Studiów magisterskich politologii na Wydziale Humanistycznym w specjalności administracja publiczna Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Studiów magisterskich pracy socjalnej na Wydziale Pedagogicznym w specjalności profilaktyka społeczna z interwencją kryzysową, wsparcie społeczne Akademii Ignatianum w Krakowie
  • Ukończyła szkolenie w zakresie mediacji rodzinnej, prowadzone przez SYNERGIA Wsparcie i Edukacja. Program zajęć zrealizowano w oparciu o standardy szkolenia mediatorów przejęte przez Społeczną Radę do Spraw Alternatywnych Metod Rozwiązywania konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości. Decyzją Prezesa Sądu Okręgowego w Nowym Sączu została wpisana na listę stałych mediatorów w specjalności mediacji cywilnych i rodzinnych dla obszaru właściwości Sądu Okręgowego w Nowym Sączu.
  • Ukończyła kurs kompetencji ogólnych terapeuty środowiskowego – praca z dziećmi i młodzieżą, który przeprowadzony został przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
  • Dodatkowo ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz obszaru pomocy rodzinie i dzieciom krzywdzonym. Posiada wieloletnie doświadczenie jako asystent rodziny w GOPS i poprzez pracę interdyscyplinarną pomaga rodzinom w rozwiązaniu konkretnych problemów, wzbudza w nich wiarę w swoje możliwości oraz motywuje do zmiany sprawczości oraz zwiększenia poczucia wpływu na swoje życie.
  • Swoją wiedzę ciągle doskonali i poszerza poprzez regularny udział w szkoleniach i konferencjach.

mgr Renata Hobot-Sokół

rehabilitant dziecięcy/terapeuta SI

Absolwentka studiów licencjackich w Nowym Targu oraz studiów magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Dodatkowo ukończyła podyplomowe studia z zakresu rehabilitacji dzieci z chorobami układu nerwowego na GWSH w Katowicach. Systematycznie poszerza swoją wiedzę z zakresu rehabilitacji dzieci.

Ukończyła kurs Integracji sensorycznej, kurs terapii ręki neurologicznej, Kinesiotapingu, trójpłaszczyznowej terapii manualnej wad stóp u dzieci, diagnostyki i terapii skolioz, terapii kończyny dolnej po udarze, masażu klasycznego, terapii narzędziowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała od ostatniego roku studiów na wolontariacie w Wojewódzkim Ośrodku Rehabilitacji Dzieci i Dorosłych w Krakowie, współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz Fundacją Małopolskie Centrum Hipoterapii „Zagroda możliwości”.

Prowadzi zajęcia rehabilitacyjne z dziećmi od urodzenia do pełnoletności, z powodu asymetrii ułożeniowej, kręczu szyi, wad stóp, wad postawy, skolioz, urazów ortopedycznych, zespołów genetycznych oraz chorób układu nerwowego.


mgr Magdalena Mrózek

filolog polski, logopeda, specjalista neurologopedii, surdopedagog, terapeuta wczesnej interwencji

Absolwentka Filologii Polskiej z Logopedią oraz Pedagogiki Rewalidacyjnej o specjalizacji surdopedagogika na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe: Wczesna interwencja logopedyczna i terapeutyczna – wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Neurologopedia, a także Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) – diagnoza, terapia, edukacja i wsparcie. Ponadto uczestniczyła w kursie podstawowym
I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne.

Kilkuletnie doświadczenie zawodowe zdobyła podczas stażu, a następnie wolontariatu odbywanego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz pracy w instytucjach oświatowych – szkołach podstawowych, przedszkolach, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, prowadząc rewalidację indywidualną, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej, a także konsultacje dla rodziców, nauczycieli i specjalistów. Swoją wiedzę oraz warsztat pracy systematycznie poszerza i doskonali poprzez udział w licznych szkoleniach, kursach, a także konferencjach naukowych.

Prowadzi terapię dzieci m.in.: z alalią, afazją, wadami wymowy, niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy, wadą słuchu, niepełnosprawnością intelektualną, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych.


mgr Justyna Pitek

psycholog, trener TUS, socjoterapeuta, Trener Metod Relaksacyjnych dla Dzieci


Absolwentka Psychologii Akademii Ignatianum w Krakowie na specjalności wspomaganie rozwoju. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu socjoterapii oraz posiada uprawnienia pedagogiczne. Trener Umiejętności Społecznych (TUS I i II stopnia; TUS Bricks&Play) oraz Trener Metod Relaksacyjnych dla Dzieci. Certyfikowany diagnosta skali inteligencji Stanford-Binet 5. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w placówkach oświatowych (szkołach podstawowych i
przedszkolach). Aktualnie pracuje także w Ośrodku Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży w Skomielnej Białej. Nieustannie rozwija swoje kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach z zakresu psychologii.


mgr Dorota Suchocka

pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, trener grafomotoryki, Provider Aktywnego treningu Słuchowego metodą Neuroflow ATS®


Absolwentka Akademii Pedagogicznej w Krakowie na kierunku pedagogika. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki w edukacji i rewalidacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej, kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych, a także liczne kursy i szkolenia m.in. z zakresu diagnozy i terapii ręki oraz z zakresu diagnozy i terapii wyższych funkcji słuchowych. Od marca 2023 r. certyfikowany Provider Aktywnego Treningu Słuchowego metodą Neuroflow ATS®.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także w szkołach ponadpodstawowych. Prowadzi m.in. diagnozę i terapię dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością, diagnozę i terapię dzieci/uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Specjalizuje się w prowadzeniu zajęć z zakresu terapii ręki oraz terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Ponadto prowadzi grupowe zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne dla dzieci w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym oraz ich rodziców, a także zajęcia dla młodzieży m.in. z zakresu wykorzystywania
mnemotechnik w uczeniu się.


mgr Anna Szyszka

pedagog

Ukończyła Wydział Filozoficzny Towarzystwa Jezusowego Ignatianum w Krakowie na kierunku pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej i katechetyki. Jest wieloletnim pracownikiem – dyplomowanym pedagogiem.

Ukończyła wiele kursów i rekomendowanych szkoleń, między innymi: „Herkules”, “Metoda Kids’Skills – Dam radę!”, „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej” , „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”.

Jest członkiem Gminnego Zespołu ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz współpracuje z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych


mgr Maria Żmuda-Wąchała

psycholog

Absolwentka Psychologii Ogólnej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) – diagnoza, terapia, edukacja i wsparcie. Ukończyła kwalifikacyjny kurs pedagogiczny w Studium Pedagogicznym UJ, a także roczny kurs psychoterapii dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu diagnostyki, psychoterapii oraz prowadzenia konsultacji z rodzicami, m.in. Racjonalna Terapia Zachowania – poziom I, warsztatach dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń odżywania i samookaleczeń u dzieci i młodzieży, Szkole Konsultacji dla psychologów.

Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas projektu wolontariatu środowiskowego „MosTy” prowadzonego przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Autystycznych „ZACISZE”, oraz pracy w placówkach oświatowych – szkołach ponadpodstawowych, jak również Specjalistycznych Poradniach Psychologiczno Pedagogicznych zajmując się diagnozą oraz terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzeniem konsultacji oraz warsztatów dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

W swojej pracy wspiera rodziców w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami, budowaniu bliskich relacji z dziećmi, pomaga zrozumieć im emocje przeżywane przez dzieci oraz potrzeby stojące za ich zachowaniem, a także obejmuje bezpośrednim wsparciem terapeutycznym dzieci i młodzież.


mgr Natalia Chorągwicka

psycholog


Absolwentka Psychologii na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie na specjalności psychologia rozwoju i coachingu oraz Tarnowskiej Szkole Wyższej Akademii Nauk Stosowanych na specjalności psychologia kliniczno- sądowa. Posiada również przygotowanie pedagogiczne. Doświadczenie zawodowe zdobywa pracując w placówkach oświatowych (szkołach podstawowych i przedszkolach),
prowadząc liczne grupy terapeutyczne dla dzieci, TUSy oraz biorąc udział w projektach unijnych- udzielając wsparcia psychologicznego dzieciom i dorosłym. Cały czas rozwija swoje kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach z zakresu psychologii. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji.


mgr Jarosław Zamorski

psycholog, psychoterapeuta psychodynamiczny

Studia ukończył w 1998 r. na wydziale filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Prowadzi terapię indywidualną w podejściu psychodynamicznym. Rozwija
umiejętności w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej, prowadzonej przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Pracuje jako terapeuta w Centrum Psychoterapii i Rozwoju Równowaga w Naprawie, Krakowskim Ośrodku Psychoterapii i Psychoedukacji oraz Poradni Psychologicznej Balans w Mogilanach. Pracuje pod superwizją, indywidualną oraz zespołową. Poza pracą terapeutyczną, od wielu lat zajmuje się psychologią biznesu, jako trener, coach i konsultant. Posiada certyfikaty Ericsson Professional Coach, certyfikat trenerski Extended DISC oraz Employee Development Accreditation from Harrison Assessments.



mgr Grzegorz Kołacz

psycholog, socjolog, terapeuta uzależnień, socjoterapeuta

Absolwent socjologi na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz psychochologi na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Ukończył studia podyplomowe socjoterapie na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Certyfikowany specjalista w zakresie pracy z osobą doświadczającą i stosującą przemoc domową. Obecnie w trakcie procesu certyfikacji na Specjalistę Psychoterapii Uzależnień. Dodatkowo ukończył liczne kursy z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pomocy psychologicznej oraz diagnozy psychologicznej. 

Kilkuletnie doświadczenie zawodowe zdobył poprzez pracę Poradni Leczenia Uzależnień, Centrum Zdrowia Psychicznego, Poradni Dzieci i Młodzieży oraz pracując z osobami doświadczającymi przemocy, stosującymi przemoc oraz całymi rodzinami w jednostkach pomocy społecznej. Od wielu lat prowadzi programy korekcyjno – edukacyjne dla osób stosujących przemoc w rodzinie w systemie otwartym oraz zamkniętym. Warsztat w zakresie pracy z młodzieżą doskonalił poprzez prowadzenie grup socjoterapeutycznych w placówkach oświatowych. Pracuję pod superwizją superwizją indywidualną oraz zespołową. 

Aktywnie szkoli specjalistów oraz Zespoły ds. Przeciwdziałania Przemocy.

mgr Sabina Stolarczyk

fizjoterapeuta, certyfikowany terapeuta SI, instruktor gimnastyki korekcyjnej

Absolwentka studiów magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu Terapii Integracji Sensorycznej w WSKZ. Ukończyła kurs Integracji Sensorycznej wg. J.Ayres, kurs Instruktora Gimnastyki Korekcyjnej, Kinesiotaping, PNF podstawowy , Terapia Manualna wg. Muligana, Igłoterapia Sucha, Zdrowy Kręgosłup i wiele innych szkoleń i kursów poszerzając swoją wiedzę z zakresu fizjoterapii. Doświadczenie zawodowe zdobywała m. in. w czasie pracy w Przychodni Rehabilitacyjnej w Rabce- Zdrój pracując z dorosłymi jak i z dziećmi, w Górnośląskim Ośrodku Rehabilitacji Dzieci im. dr A.Szebesty w Rabce-Zdroju oraz własnej praktyce
fizjoterapeutycznej.

mgr Piotr Dara

psychoterapeuta

Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydziału Pedagogiki i Psychologii, gdzie ukończył studia na kierunku pedagogika specjalna – resocjalizacja. Ponadto ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Akademia Coachingu, oraz 4-letnie Studium Psychoterapii Integratywnej w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej w Krakowie, kontynuuje studia II stopnia kształcenia podyplomowego. Ukończył szkolenia w zakresie diagnozy klinicznej DSM IV, Integratywnej systemowej psychoterapii zaburzeń lękowych i posttraumatycznych, Integratywnej systemowej psychoterapii zaburzeń depresyjnych, Integratywnej systemowej psychoterapii krótkoterminowej, Diagnozy i integratywnej psychoterapii eksploracyjno-afirmatywnej osób kwestionujących płeć. Specjalizuje się w pracy z młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Posiada kilkuletnie doświadczenie własnej psychoterapii grupowej w nurcie integratywnym. Pracuje pod stałą superwizją indywidualną i grupową prowadzoną przez certyfikowanych superwizorów.

mgr Piotr Pająk

psychoterapeuta systemowy, terapeuta indywidualny, terapeuta par i rodzin


Absolwent teologii na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Ukończył
czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w
Krakowie rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie
Towarzystwo Psychiatryczne.
Posiada certyfikat Akademii Terapii Par dla Psychologów i Psychoterapeutów oraz certyfikat Centrum Kompetencji w zakresie: praca terapeutyczna z parą z włączeniem wątków seksualnych. Dodatkowo ukończył liczne szkolenia z zakresu psychoterapii, m.in: podejście behawioralno-poznawcze w psychoterapii, podejście egzystencjalne – psychoterapia Gestalt, podstawy podejścia psychodynamicznego w psychoterapii oraz kursy: techniki zapamiętywania, zarządzanie sobą w czasie, Asertywność, Negocjacje, komunikacja i perswazja.
Terapeuta ma kilkuletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej oraz doświadczenie własnej terapii grupowej w nurcie analitycznym. Terapeuta jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego Oddział Kraków (PTP). Pracuje pod stałą superwizją indywidualną i grupową prowadzoną przez certyfikowanych superwizorów.